lauantai 26. maaliskuuta 2011

Kirkko ja homot

Kirkon ja kristittyjen ei tarvitse homoudesta pillastua. Evankeliumien mukaan Jeesus korosti, ettei häntä lähetetty maailmaa tuomitsemaan, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Hän moitti sokeita taluttajia, jotka siivilöivät hyttysen, mutta nielivät kamelin! Hän opasti fariseuksia puhdistamaan ensin maljan sisuksen, että maljan ulkopuolikin tulisi puhtaaksi. Missä raato on, sinne myös kotkat kokoontuvat.

Opetuksessaan Jeesus käytti paljon vertauskuvia, joista edes hänen lähimmät opetuslapsensa eivät ymmärtäneet mitään. Jeesuksen puhe oli niin salattua, etteivät he käsittäneet, mitä sanottiin. Fariseukset kyllä ymmärsivät kysyä, että olivatko hekin sokeita? Jeesus vastasi, että jos he olisivat sokeita, heillä ei olisi syntiä, mutta kun he sanovat näkevänsä, heidän syntinsä pysyy. Suorien sanojensa vuoksi Jeesus sai paeta pyhäköstä, ettei häntä olisi kivitetty.

Mitä sitten hyödyttää kivittää homoa tai lesboa? Jeesus sanoi, että lihasta syntynyt on liha ja hengestä syntynyt on henki. On mahdotonta, että viettelykset jäisivät tulematta, mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat! Joka meistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Jeesus kehottaa noudattamaan myös maallisia lakeja ja antamaan keisarille, mikä keisarin on. Lisäksi hän varoittaa, että vaikka Mooseksen lakia ja lainopettajien tulkintoja on noudatettava, niin ei pidä tehdä niin kuin he, sillä he eivät elä niin kuin opettavat.

Ja lopulta onkin niin, että ylösnousemuksen jälkeen ei enää eletä maallista elämää, ei mennä naimisiin eikä erota. Henkisessä maailmanjärjestyksessä homous ja lesbous menettävät kokonaan merkityksensä. Sen sijaan maallisessa maailmanjärjestyksessä säädetään maallisia lakeja, joita ei ole tarkoitettukaan iankaikkista elämää varten sen paremmin kuin viitoittamaan tietä synnittömään elämään tai vapauttamaan ketään synneistään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti