tiistai 14. syyskuuta 2010

Tulevaisuuden muotivaate on MMM

Tänä päivänä tiedämme, että muotia ja sen visioita tarvitaan nimenomaan markkinointia varten. Sen osana mainonta on elintärkeä mielipiteiden muokkausväline. Vaatetusteollisuuden on saatava etukäteen varmuus tuotteidensa menekistä. Tuotantolinjat on hyvissä ajoin muutettava asianmukaiseen kuntoon. Mitä moninaisimmat myyntiorganisaatiot hoitavat tuotteet kuluttajille. Kuluttajat ostavat sitä, mitä on tarjolla. Tulevaisuus ei tältä osin muutu niin kauan kuin kehitys kulkee entisiä latujaan.

Tiedämme myös, miten nopeata on tietotekniikan kehitys. Kännykät ja mikrotietokoneet tunkevat joka paikkaan ja niiden sovellukset kilpailevat valtavista myyntimääristä. Tässä on kaksi valtavaa rahasampoa rinnakkain. Ilmeisesti ne tulevaisuudessa yhdistyvät. Nokia lähti liikkeelle kumisaappaista ja autonrenkaista. Ehkäpä se muutaman fuusiotempun jälkeen yhdistyy Nikeen tai Lacosteen, kun MMM-tuotteilla kilpaillaan markkinajohtajuudesta. Nähtävissä nimittäin on, että muoti, markkinointi ja mikrotekniikka (MMM) viitoittavat tien pukeutumiseen tulevaisuudessa.

Vaatteiden pintaan tulevat plasmanäytöt. Kännykän ja mikrotietokoneen hipaisunäppäimet löytyvät hihoista. Näyttöinä toimivat kokonaiset asut. Kävellessään voi katsella elokuvia tai uutisia vaikkapa toisesta hihastaan. Takamuksissaan voi esitellä kesälomavideoitaan ja rinnuksissa lähetellä vastaantulijoille tekstiviestejä. Voi myydä mainosaikaa. Kaikki ihmiset muuttuvat näin eläviksi mainostolpiksi, jotka ansaitsevat pelkästään patsastelemalla ympäri kaupunkia tai istumalla pubeissa - laulamassa karaokea naapurin olkavarresta. Sen näkee, ken elää. Joka tapauksessa narsismi tulee elämään ja voimaan paksusti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti