Suomen on todettu olevan maailman parhaiden maiden joukossa melkein millä hyvänsä tilastolla mitattuna. Aivan niin hyvin asiat eivät kuitenkaan ole. Euroopan unionin laajuisen tutkimuksen mukaan Suomi on naisiin kohdistuvan väkivallan osalta kolmen huonoimman maan joukossa. Tutkimus on tehty neljä vuotta sitten, jolloin turvapaikanhakijoita ei Suomessa pidetty uhkana länsimaisille arvoille. Vierasmaalaisia oli tuolloin vielä kohtuullinen määrä ja väkivallantekijät silloin - kuten tänäkin päivänä - pääosin kantasuomalaisia.
Euroopan mahtimaiden hyvinvointi perustuu siirtomaiden vuosisataiseen hyväksikäyttöön ja nykyäänkin suurelta osin alikehittyneiden maiden hyväksikäyttöön. Eurooppa siis niittää sitä, mitä on vuosisatojen aikana kylvänyt. Sen sijaan Suomi kuuluu hyväksikäytettäjien häntäpäähän eikä ansaitsisi tulla rangaistuksi muiden maiden pahoista teoista. Oli miten oli, niin joka tapauksessa Suomi puolustaa länsimaisia arvoja vaikka verissäpäin kuten kelpo hakkapeliitat aikoinaan.
Kansainvaellus Eurooppaan on alkanut. Sellaista on tapahtunut ihmiskunnan historiassa useasti aikaisemminkin. Vahvemman oikeudella rakennettujen ihmisarvojen katsotaan jälleen kerran olevan vaarassa. On luonnollista, että vierasmaalaisten miesten eurooppalaisiin naisiin kohdistama väkivalta nostattaa monenlaisia vastareaktioita. Sen sijaan vierasmaalaisten naisten ja lasten joutumista Eurooppaan suuntautuvan laajan ihmiskaupan kohteeksi ei koeta uhkaksi länsimaisille arvoille eikä se aiheuta samanlaisia vastareaktioita.
Suomessa keskustelua käydään siitä, onko feministinen tasa-arvon puolustaminen väkivaltaa silottelevaa, tekijöitä ymmärtävää ja kärsimyksiä vähättelevää ja sitä kautta pelkoa tulla leimatuksi rasistiksi. Keskustelua käydään siitä, tulisiko EUn säädöksiä tiukentaa, EUn rajat sulkea ja perustaa yhteiset rajajoukot. Keskustelua ei missään tapauksessa voida käydä siitä, tulisiko pommitukset ja asevienti hädänalaisiin maihin lopettaa. Keskustelua ei käydä siitä, tulisiko kaikilla kansakunnilla olla oikeus säilyttää uskontonsa, kulttuurinsa, tapansa ja tottumuksensa. Ei voida keskustella siitä, että myös niiden raakalaismaisilla teoilla olisi sama oikeutus kuin länsimaiden raakuuksilla. Jesuiitat olivat aikoinaan rehellisiä todetessaan, että tarkoitus pyhittää keinot. Sama pätee yhä.
Eurooppalaisen ajattelun lähtökohtana on, että maassa on elettävä maan tavalla. Sitä vain sovelletaan siten, että Eurooppaan tulijoiden on luovuttava kulttuuristaan ja elettävä eurooppalaisella tavalla. Sen sijaan eurooppalaiset katsovat oikeudekseen elää muualla maailmassa eurooppalaisella tavalla. Reviirikäyttäytymisen juuret ovat syvällä ihmiskunnan kehityshistoriassa. Reviirien rajoja rikotaan vain väkivallan ja vahvemman voimalla.
Euroopan mahtimaiden hyvinvointi perustuu siirtomaiden vuosisataiseen hyväksikäyttöön ja nykyäänkin suurelta osin alikehittyneiden maiden hyväksikäyttöön. Eurooppa siis niittää sitä, mitä on vuosisatojen aikana kylvänyt. Sen sijaan Suomi kuuluu hyväksikäytettäjien häntäpäähän eikä ansaitsisi tulla rangaistuksi muiden maiden pahoista teoista. Oli miten oli, niin joka tapauksessa Suomi puolustaa länsimaisia arvoja vaikka verissäpäin kuten kelpo hakkapeliitat aikoinaan.
Kansainvaellus Eurooppaan on alkanut. Sellaista on tapahtunut ihmiskunnan historiassa useasti aikaisemminkin. Vahvemman oikeudella rakennettujen ihmisarvojen katsotaan jälleen kerran olevan vaarassa. On luonnollista, että vierasmaalaisten miesten eurooppalaisiin naisiin kohdistama väkivalta nostattaa monenlaisia vastareaktioita. Sen sijaan vierasmaalaisten naisten ja lasten joutumista Eurooppaan suuntautuvan laajan ihmiskaupan kohteeksi ei koeta uhkaksi länsimaisille arvoille eikä se aiheuta samanlaisia vastareaktioita.
Suomessa keskustelua käydään siitä, onko feministinen tasa-arvon puolustaminen väkivaltaa silottelevaa, tekijöitä ymmärtävää ja kärsimyksiä vähättelevää ja sitä kautta pelkoa tulla leimatuksi rasistiksi. Keskustelua käydään siitä, tulisiko EUn säädöksiä tiukentaa, EUn rajat sulkea ja perustaa yhteiset rajajoukot. Keskustelua ei missään tapauksessa voida käydä siitä, tulisiko pommitukset ja asevienti hädänalaisiin maihin lopettaa. Keskustelua ei käydä siitä, tulisiko kaikilla kansakunnilla olla oikeus säilyttää uskontonsa, kulttuurinsa, tapansa ja tottumuksensa. Ei voida keskustella siitä, että myös niiden raakalaismaisilla teoilla olisi sama oikeutus kuin länsimaiden raakuuksilla. Jesuiitat olivat aikoinaan rehellisiä todetessaan, että tarkoitus pyhittää keinot. Sama pätee yhä.
Eurooppalaisen ajattelun lähtökohtana on, että maassa on elettävä maan tavalla. Sitä vain sovelletaan siten, että Eurooppaan tulijoiden on luovuttava kulttuuristaan ja elettävä eurooppalaisella tavalla. Sen sijaan eurooppalaiset katsovat oikeudekseen elää muualla maailmassa eurooppalaisella tavalla. Reviirikäyttäytymisen juuret ovat syvällä ihmiskunnan kehityshistoriassa. Reviirien rajoja rikotaan vain väkivallan ja vahvemman voimalla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti